Kamis, 10 Agustus 2017

You Need To Go Outside


I used to live in a house that backs up to a big public open space where there are hiking trails. Lots of joggers and people walking their dogs.

Anyway, one night I had a kinda creepy dream that an old lady came into my room and was trying to get me to come outside. The dream woke me up so I got some water and turned off my fan because it was cold and then I fell asleep again.

I went right back into the same dream with this old lady coming in my room and calmly saying “You have to go outside now.” I kept telling her no it was too cold. I woke up again and my fan was on. I figured I must have just thought I turned it off or the button got stuck so I got up, turned the fan off and went back to sleep.

This time, I had the same exact dream except she was much older looking in this one and was really agitated. She was yelling “Go outside! You MUST go outside!!” I got up in the dream and followed her to the hallway. When I got to the hallway, she wasn’t there and then I woke up and I was actually standing in the fucking hallway. I have never ever walked around in my sleep before or after this. Also, my fan was on when I went back to my room…

At this point, I was freaked out so I got something to eat and watched TV for a couple hours. I went back to bed around 5 or 6 and the dream didn’t come back.

The fucked up part is a couple of days later, I saw that there were police cars in the open space and when I asked my mom what happened she said they had found an older woman who was reported missing a few days before. She must have had a heart attack or a stroke or something on the trail by my house and they had found the body.

Bahasa Indonesia:
Aku pernah tinggal di sebuah rumah yang mempunyai fasilitas umum yang besar. Ada jalur pendakian, banyak tempat untuk berlari atau sekedar berjalan-jalan bersama anjing tercinta.

Namun demikian, di suatu malam, aku bermimpi seram. Dalam mimpiku, ada seorang wanita tua mendatangi kamarku dan menyuruhku keluar. Aku terbangun dan minum air, lantas mematikan kipas angin karena hawa dingin dan tertidur lagi.

Aku bermimpi yang sama. Wanita itu mendatangiku dan memintaku dengan santun, "Kamu harus keluar sekarang." Aku membantah berulangkali dan mengatakan bahwa hawa diluar dingin. Aku bangun lagi dan kipas anginku menyala. Aku mengira pasti aku merasa sudah mematikan padahal belum atau tombolnya terjepit. Aku bangun, mematikan kipas angin dan tidur lagi.

Kali ini, aku bermimpi yang sama, tetapi si wanita tampak lebih tua dan sangat menggangguku. Dia berteriak, "Keluar. Kamu harus keluar." Dalam mimpiku aku bangun dan mengikutinya sampai di depan ruang besar. Ketika aku sampai disana, wanita itu menghilang. Aku benar-benar bangun dan berada di ruang besar. Aku tidak pernah berjalan sambil tidur sebelumnya dan tidak pernah sesudah peristiwa ini. Dan lagi, kipas anginku menyala ketika aku kembali ke ruanganku.

Sampai saat itu, aku benar-benar ketakutan dan mencari makanan serta melihat TV sampai berjam-jam. Aku kembali tidur sekitar pukul 5 atau 6. Dan tidak bermimpi lagi.

Beberapa hari kemudian, aku melihat ada mobil polisi sedang parkir di dekat fasilitas umum tempatku tinggal. Dan ketika aku bertanya pada ibuku apa yang terjadi, dia mengatakan, mereka menemukan wanita tua yang dilaporkan hilang beberapa waktu yang lalu. Dia mungkin kena serangan jantung, stroke atau apalah. di jalur dekat rumahku. Sekarang mereka menemukan tubuhnya.

Story by Rawrdub
Sumber gambar:  Morteza Katouzian

You Need To Go Outside Rating: 4.5 Diposkan Oleh: Good Dreamer

0 komentar:

Posting Komentar