Selasa, 08 November 2016

Upstairs



When I was a child, my family moved to big old two-floor house, with big empty rooms and creaking floorboards. Both my parents worked so I was often alone when  I came home from school. One early evening  when I came home the house was still dark.

I called out, "Mum?" and heard sing song voice say "Yesssss?" from upstairs. I called her again as I climbed the stairs to see which room she was in, and again got the same "Yessss?" reply

We were decorating at the time, and didn't know my way around the maze of rooms but she was in one of the far ones, right down the hall. I felt uneasy, but figured that was only natural so I rushed forward to see my mum, knowing that her presence would calm my fears as a mother's presence always does. Just I reached for the handle of the door to let myself in to the room, I heard the door downstairs open and my mother call "Sweetie, are you home?" in cheery voice.

I jump back, startled and ran down the stairs to her, but as I glanced back from the top of the stairs, the door to the room slowly opened a crack. For brief moment, I saw something strange in there, and I don't know what it was, but it was staring at me.

Indonesian:
Ketika aku masih kecil, keluargaku pindah ke rumah tua berlantai dua dengan ruang-ruang besar kosong dan lantai papan yang berbunyi. Kedua orangtuaku sama-sama bekerja, sehingga aku sering pulang ke rumah sendirian. Suatu ketika aku pulang ke rumah dan rumah dalam keadaan gelap.

Aku memanggil, "Ma?" dan mendengar jawaban "Yaaaa?" dari atas tangga. Aku memanggil lagi untuk memastikan Mama ada di ruang yang mana ketika aku menapaki anak-anak tangga, dan terdengar jawaban "Yaaaa?"

Saat itu kita sedang mengatur ulang rumah. Banyak barang-barang berserakan, sehingga membuatku sulit untuk melangkah. Aku merasa gelisah, tetapi aku rasa itu normal, sehingga aku bergegas ke ruang paling ujung sebelah kanan. Aku ingin ketemu Mama agar ketakutanku hilang dengan sendirinya.

Tepat ketika tanganku hendak menyentuh pembuka pintu, aku mendengar pintu di depan tangga bawah terbuka dan mendengar Mama berkata, "Sayang, kamu ada di rumah?"

Aku meloncat karena terkejut dan berbalik menuruni anak tangga cepat-cepat menjumpai Mama. Ketika kepalaku berbalik melihat pintu tujuanku tadi, aku melihat pintu sedikit terbuka. Sesuatu terlihat disana, diantara celah pintu sedang menatapku. Aku tidak tahu apa itu.

Upstairs Rating: 4.5 Diposkan Oleh: Good Dreamer

0 komentar:

Posting Komentar