Sabtu, 19 November 2016

Lights in the Distance


A young man suffering from insomnia was trying to fall asleep on night. After many minutes, he was still awake as it got more and more late. He turned on his side and looked out the window. Noticing two street-lights in the distance, he rested his eyes on them and soon fell asleep.

The next night he found himself once again kept awake by his sleep disorder. Remembering the remedy he tried the night before, he turned to his side and looked out the window for the two streetlights. He found them and once again fall asleep peacefully.

The next night his sleeping troubles were back, but he simply looked out the window for the streetlights and rested his eyes on them.Tonight they were flickering every few seconds. He assumed the the bulbs would soon burn out, and as his eyes began to fall shut the lights finally burn out.

He woke up in the morning refreshed. As he got up he looked out the window towards the streetlights, hoping someone would come to fix them.However, as he looked he noticed something odd; there weren't streetlights there.

He leaned closer to the window to double check, but still, the streetlights were nowhere to be found. Then he looked down noticed small claw marks on the window sill, as if something was perching there.

His insomnia got worse.

Indonesian:
Seorang pemuda menderita gangguan tidur mencoba untuk tidur pada malam hari. Setelah beberapa menit, ia masih terjaga meskipun malam bertambah larut. Dia mengganti posisi tidurnya ke sisi yang lain dan melihat ke arah jendela. Ia memperhatikan dua lampu jalanan di kejauhan. Ia mengarahkan matanya ke arahnya dan langsung tertidur.

Malam berikutnya, gangguan tidurnya kambuh. Ingat akan caranya agar tertidur kemarin, ia beralih ke posisi yang lain dan mengarahkan matanya pada jendela, mencari lampu jalanan. Ia menemukan dan tertidur pulas.

Malam berikutnya, insomnianya masih bercokol, ia bergegas mengarahkan matanya ke arah jendela untuk mencari lampu jalanan dan berkonsentrasi padanya. Malam ini lampu-lampu itu berkedip-kedip setiap beberapa detik. Ia mengira bola lampunya akan mati terbakar dan ia jatuh tertidur dan lampunya benar-benar mati.

Ia bangun di pagi hari dengan segar dan bergegas mencari lampu jalanan itu dengan mengarahkan matanya ke arah jendela, berharap ada orang yang memperbaikinya. Namun demikian, ketika ia melihat ke arah jendela, ia merasa ada yang aneh. Tidak ada bekas-bekas ada lampu jalanan disana.

Ia menyondongkan lebih dekat ke arah jendela untuk memastikan sekali lagi. Dan masih belum menemukan lampu jalan yang ia kira ada disana. Kemudian ia melihat ke bagian bawah jendela. Ada bekas cakaran pada ambangnya. Seakan-akan ada sesuatu yang menggaruk-garuknya disana.

Insomnianya lebih parah.

Lights in the Distance Rating: 4.5 Diposkan Oleh: Good Dreamer

0 komentar:

Posting Komentar